Ostoskorissa ei ole tuotteita.

    Tuote lisätty ostoskoriin!

    Toimitusehdot

    Voimassa 1.10.2015 alkaen

     

    HSL Verkkokauppa

     

    HSL Helsingin seudun liikenne -kuntayhtymä (y-tunnus 2274586-3) myy HSL Verkkokaupassa tuotteita yksityishenkilöille Suomeen. Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron. Pidätämme oikeuden hintojen ja toimituskulujen muutoksiin.

     

    HSL Verkkokauppa
    Opastinsilta 6 A
    00077 HSL
    verkkokauppa@hsl.fi
    Asiakaspalvelu: 09 4766 4000

     

     

    Tilaaminen

     

    Tuotteet tilataan verkkokaupassa siirtämällä ne ostoskoriin ja maksamalla ostoskorin sisältö kassapalvelussa. Kaikki asiakastiedot käsitellään luottamuksellisesti. Tilatessasi verkkokaupasta sinun edellytetään tutustuneen ja sitoutuneen kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin. Kun olet maksanut tilauksesi, siirtyy se automaattisesti kerättäväksi ja toimitettavaksi eikä tilausta enää tässä vaiheessa voi perua. Tämän jälkeen sovelletaan verkkokaupan vaihto- ja palautusehtoja. Hyväksymällä HSL Verkkokaupan tilaus- ja toimitusehdot hyväksyt, että HSL Verkkokauppa ja Maksuturva Group Oy lähettää sinulle sähköpostia tilaukseen liittyvissä asioissa.



    Tilausrajoitukset

     

    Verkkokaupasta voivat tehdä ostoksia vain 15 vuotta täyttäneet henkilöt. Alle 18-vuotiaat voivat maksaa ostoksensa vain verkkomaksulla tai verkkokaupan lahjakortilla.

     

    HSL:n verkkokauppa toimittaa tuotteita ja lippuja vain Suomeen.



    Rekisteröityminen

     

    Verkkokaupan asiakas voi rekisteröityä tilauksen yhteydessä ennen kassalle siirtymistä. Rekisteröityminen tapahtuu luomalla HSL-tunnus, jonka myötä asiakas hyväksyy siihen liittyvät käyttöehdot ja tietosuojaselosteen. HSL-tunnuksella sisäänkirjautuneena tilaajan yhteystiedot ja tilauksen tiedot tallennetaan verkkokauppaan, jolloin ne ovat asiakkaan käytettävissä ja tarkasteltavissa. Rekisteröitynyt asiakas pystyy mm. tarkastelemaan tilaushistoriaansa.

     

    Tilauksen voi tehdä myös rekisteröitymättä. Rekisteröitymättömän asiakkaan tekemän tilauksen yhteydessä kysyttyjä yhteystietoja käytetään vain tilauksen toimitukseen tai siinä tai tuotteessa ilmenevien epäselvyyksien tai puutteiden selvittämiseen.

     

     

    Maksaminen

     

    Verkkokaupan maksujenvälityksen toteuttaa Maksuturva Group Oy (y-tunnus 2121703-0) yhteistyössä pankkien ja luottolaitosten kanssa. Palvelun käyttö ei vaadi rekisteröitymistä tai lisämaksujen suorittamista. Maksusi kirjautuu välittömästi suoritetuksi kauppiaalle ja sähköpostiisi lähetetään vahvistusviesti. Viesti sisältää linkin Verkko-ostajan Palvelut -sivulle, jossa voit hoitaa kauppiaan Tyytyväisyystakuun avulla mm. tuotepalautukset, reklamaatiot ja palautteenannon ympäri vuorokauden.

     

    Maksuturva Group Oy:llä on Finanssivalvonnan myöntämä maksulaitoksen toimilupa. Kaikki tiedonsiirto ja rahaliikenne on SSL-suojattu, eli kukaan ulkopuolinen ei voi nähdä tietojasi. Maksusi tilitetään myyjälle vasta, kun olet vastaanottanut tilauksesi ja saanut tarkistaa sen.

     

    Lue lisää Maksuturva-palvelun käytöstä »

     

     

    Maksutavat

     

    1. Pankkien verkkomaksupainikkeet
      Käytössäsi on kaikkien suomalaisten pankkien verkkomaksupainikkeet.

     

    1. Korttimaksut (Visa, Visa Electron, MasterCard ja Business Eurocard)
      Kortilla maksaessasi kauppa syntyy asiakkaan ja Maksuturva Group Oy:n välille. Verkkokauppa toimii ainoastaan tuotteiden ja palveluiden markkinoijana sekä toimittaa tuotteet tai palvelut ja käsittelee mahdolliset reklamaatiot. Maksun saajana näkyy Maksuturva Group Oy, joka myös käsittelee maksutapahtumia koskevat reklamaatiot.

     

    Maksujenvälittäjän yhteystiedot:

    Maksuturva Group Oy

    Y-tunnus: 2121703-0

    Ruoholahdenkatu 23

    00180 HELSINKI

    Puhelin: (09) 4241 7040, arkisin klo 9.00 – 17.00

    Sähköposti: asiakaspalvelu(a)maksuturva.fi

    www.maksuturva.fi

     

     

    Tilaus- ja maksuvahvistus

     

    Onnistuneen tilauksen jälkeen sähköpostiisi lähetetään tilausvahvistus. Lisäksi saat Maksuturva Group Oy:n maksuvahvistusviestin, jonka kautta pääset seuraamaan toimituksen tilaa ja käyttämään Tyytyväisyystakuun toimintoja. Vahvistusviestien lähettäminen edellyttää sähköpostiosoitteen antamista tilauksen yhteydessä. Maksuvahvistus ei koske verkkokaupan lahjakortilla maksettuja tilauksia.

     

     

    Toimitustavat ja –kulut

     

    Tuote

    Toimitustavat

    Toimituskulut, sis. alv

    Matkakortti

    Kirje 2. luokka

    1 €

    Vuorokausilippu, Suomenlinna-lippu alle 100 €

    Pikakirje

    4 €

    Vuorokausilippu, Suomenlinna-lippu yli 100 €

    Kirjattu/postivakuutettu kirje

    10 €

     Matkakorttikotelo, fanituotteet

    Postipaketti,
    nouto postitoimipaikasta

    0 € (Ilmainen toimitus)

     

    Postipaketti,
    nouto pakettiautomaatista

    0 € (Ilmainen toimitus)

     

    Postipaketti,
    kotiintoimitettuna

    13 €

     

    Näet tilauksesi toimituskulut kassalla valittuasi toimitustavan. Valittavat toimitustavat riippuvat ostettavista tuotteista. Voit valita toimituksen myös muuhun osoitteeseen ja vastaanottajaksi toisen henkilön. Kotiinkuljetuspalvelu koskee vain Manner-Suomen osoitteita, joihin on kiinteä tieyhteys.

     

     

    Toimitusaika

     

    Tavaratuotteille toimitusajat ovat n. 5 arkipäivää. Lipputuotteille toimitusajat ovat tuotteesta ja tilausmäärästä riippuen n. 5-10 arkipäivää. Tuotekohtaiset ajat ilmoitetaan kunkin tuotteen tietojen yhteydessä. Emme vastaa ylivoimaisen esteen aiheuttamista viivästymisistä tai viivästysten aiheuttamista välillisistä haitoista. Poikkeavista toimitusajoista tiedotetaan verkkokaupan etusivulla.

     


    Tuotteen saatavuus

     

    Jos jotakin tilaamaasi tuotetta ei ole saatavilla, pidätämme oikeuden kaupan perumiseen. Huomioithan, että ostoskori ei varaa tuotteita varastosta ennen kuin tilaus on maksettu.



    Vaihto- ja palautusehdot

     

    Sinulla on Suomen kuluttajansuojalain mukainen oikeus vaihtaa tai palauttaa koko tilauksesi tai osa siitä 14 vuorokauden kuluessa tilauksen vastaanottamisesta. Palautusoikeus koskee vain alkuperäispakkauksessa olevia käyttämättömiä ja myyntikelpoisia tuotteita. Lipputuotteilla ei ole palautusoikeutta. Tuotteen vaihtaminen tapahtuu palauttamalla tuote ja ostamalla verkkokaupasta korvaava tuote.

     

    Verkkokauppamme tarjoaa sinulle Maksuturvan Tyytyväisyystakuun. Voit ilmoittaa palauttavasi tuotteita Maksuturvan verkkopalvelussa, johon pääset sähköpostiisi saapuneesta maksuvahvistuksesta.


    Halutessasi palauttaa tuotteen, toimi näin:

     

    1. Ilmoita palautuksesta Maksuturvan verkkopalvelussa, johon pääset sähköpostiisi saapuneesta maksuvahvistuksesta. Ilmoitus verkkopalvelussa on edellytys rahojesi palautukselle.
    2. Täytä lähetyksen mukana tullut palautusilmoitus ja liitä se lähetyksen mukaan. Tilausnumeron ja tuotenumerot näet tilauksesi mukana tulleesta lähetteestä.
    3. Pakkaa tuotteet huolellisesti, jotta tuotteet eivät vahingoitu kuljetuksessa. Käytä mieluiten tuotteen toimitukseen käytettyä pakkausta.
    4. Liimaa lähetyksen päälle tilauksesi mukana tullut asiakaspalautustarra ja toimita paketti Postiin.
    5. Ota palautuskuittiin Postin kuittausleima ja säilytä kuitti palautuksesta 3 kuukauden ajan.

     

    Huomioithan, että mikäli olet käyttänyt tuotetta tai käsitellyt sitä huolimattomasti, vastaat tuotteen arvon alentumisesta enintään tuotteen täyteen arvoon saakka.


    Jos olet maksanut tilauksesi verkkokaupan lahjakortilla, ota ensin yhteyttä verkkokaupan asiakaspalveluun, verkkokauppa@hsl.fi.

    Palautus suoritetaan sillä maksutavalla, jota olet käyttänyt tilausta tehdessäsi. Luottokorttiveloitukset palautetaan samalle luottokortille. Jos olet maksanut tilauksesi verkkomaksuna, on tilinumeron ilmoittaminen palautuksen yhteydessä Maksuturvan verkkopalvelussa erittäin tärkeää, jotta voimme palauttaa rahat pankkitilillesi. HSL Verkkokauppa kuittaa palautuksen kun se on saapunut ja maksu lähtee palautumaan tilillesi tai kortillesi kuittausta seuraavana pankkipäivänä.

     

     

    Ongelmatilanteet

     

    Tarkista toimitus ja tilaamasi tuotteet heti ne saatuasi ja ilmoita virheistä meille viivytyksettä.

    Mikäli tuote on kadonnut tai vioittunut kuljetuksen aikana tai se ei muuten vastaa tilaustasi, tulee sinun ilmoittaa virheestä viimeistään 14 päivän kuluessa tekemällä reklamaatio Maksuturvan verkkopalvelussa. HSL käsittelee reklamaatiot. Jos paketti on vioittunut postissa, on tuotteesta tehtävä välittömästi reklamaatio postiin.

     

     

    Hinta ja hintavirheet

     

    Tuotteet toimitetaan tilaushetkellä voimassa olevien hintojen mukaan. Erikoistarjoukset ja alennusmyynnit ovat nähtävissä verkkokaupassa ja tuotteen esittelysivulla. Verkkokauppa voi muuttaa hintoja milloin tahansa ilman erillistä ilmoitusta. Hinnankorotukset koskevat vain tilauksia, jotka on tehty hintamuutosten jälkeen.

     

    HSL Verkkokauppa pidättää oikeuden tilauksen perumiseen selvien hintavirheiden kohdalla. Selvä hintavirhe tarkoittaa tuotteen mahdollista hinnoitteluvirhettä verkkokaupassa niin, että tuotteen hinta poikkeaa merkittävästi ja selvästi tuotteen oikeasta hinnasta. Selviä hintavirheitä voivat olla muun muassa seuraavat esimerkit:

     

    • tuotteen hinta on 0,00 euroa
    • kymmenien eurojen t-paidan hinnaksi ilmoitetaan esim. 2,79 euroa.


    Em. tapauksissa virheellinen hinta on niin selkeästi oikeasta hinnasta poikkeava, että asiakkaan katsotaan ymmärtävän virheellisyys.

     

     

    Ylivoimainen este

     

    HSL Verkkokauppa ei vastaa viivästyksistä ja vahingoista, jotka johtuvat sen vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella olevasta esteestä, jota se ei ole kohtuudella voinut ennakoida tai jonka seurauksia se ei voi välttää. Ylivoimaiseksi esteeksi katsotaan mm. työtaistelutoimenpiteet, henkilökunnan sairastuminen, tuonti- ja vientikiellot sekä häiriöt kuljetuksissa. Mikäli ylivoimainen este jatkuu yli kolme kuukautta, on sekä HSL Verkkokaupalla että asiakkaalla oikeus purkaa tilaukset ilman vahingonkorvaus- tai viivästysseuraamuksia.

     

     

    Asiakasviestintä

     

    Hyväksymällä HSL Verkkokaupan tilaus- ja toimitusehdot asiakas hyväksyy asiakaspalveluviestien lähettämisen. Asiakaspalveluviestit liittyvät asiakkaan tilaukseen ja toimitukseen HSL Verkkokaupasta. Tilausosoite, ostot ja muut asiakastiedot tallennetaan HSL:n asiakastietojärjestelmään asiakassuhteen ajaksi. Rekisteröitymättömänä tehtyjä tilauksia ja asiakastietoja ei tallenneta HSL:n asiakastietojärjestelmään.

     

    Rekisteröitynyt asiakas saa HSL-tunnuksen, joilla myös muut HSL:n palvelut ovat hänen käytettävissään. HSL voi lähettää rekisteröityneille asiakkailleen sekä markkinointiviestejä että asiakaspalveluviestejä sähköpostiin. Jos olet luonut HSL-tunnuksen, voit kieltää markkinointiviestien lähettämisen poistamalla valinnan asiakasviesteistä Omat tiedot –sivulla. Voit myös poistua sähköpostimarkkinointikirjeen postituslistalta kirjeessä olevasta linkistä.

     

     

    Sovellettava laki

     

    Näihin toimitusehtoihin ja näiden toimitusehtojen tarkoittamiin sopimuksiin sovelletaan Suomen lakia. Kuluttajalla on oikeus saattaa näiden toimitusehtojen tarkoittamiin sopimuksiin liittyvät riita-asiat kuluttajariitalautakunnan käsiteltäväksi. Lisäksi kuluttajalla on oikeus saattaa riita-asia sen käräjäoikeuden ratkaistavaksi, jonka tuomipiirissä verkkokaupalla on kotipaikka, tai jonka tuomiopiirissä kuluttajalla on kotipaikka tai vakituinen asuinpaikka.

     


    Ehtojen muuttaminen

     

    HSL Verkkokauppa voi muuttaa toimitusehtoja esimerkiksi lakimuutosten vuoksi. Näet tiedon viimeisimmästä päivityksestä toimitusehtoihin sivun alussa olevasta päivämäärästä.

     

     

    Hyväksymällä HSL:n verkkokaupan tilaus- ja toimitusehdot hyväksyt samalla HSL yleiset käyttöehdot.